Zdravotnictví zažívá nový trend. Lidé probírají své nemoci s lékařem na telefonu

Autor: Redakce | Zpravodaj | 10. 5. 2017

České Budějovice, 11. května 2017

Z dlouhodobých zkušeností pojišťoven vyplývá, že téměř u 50 % pacientů dochází ke zhoršení zdravotního stavu v době, kdy již běžní lékaři nejsou dostupní. Firmy proto zavádějí jako benefit pro své klienty možnost konzultovat jejich zdravotní stav s lékařem po telefonu. Jednou z takových společností je energetická společnost E.ON, která svým zákazníkům nabízí lékaře na telefonu 24 hodin denně. Zákazník s ním může konzultovat postup léčby jiného lékaře nebo si po telefonu sjednat pokoj v nemocnici.

Čím dál více lidí v současné době využívá lékařskou pomoc na telefonu. Vede je k tomu nejen to, že téměř polovina pacientů potřebuje lékaře večer nebo o víkendu, navíc ale specialista na telefonní lince ušetří lidem cestu k lékaři nebo dlouhé čekání na pohotovosti. „Dnešní uspěchaná doba nahrává zvyšující se poptávce po konzultacích po telefonu, Skypu či e-mailu. Diagnostika nemůže být nikdy tak dobrá, jako když lékař pacienta vidí. Nicméně v zemích, jako je USA, Anglie, Švédsko či Finsko, kde mají lidé k lékaři daleko, tento systém už funguje,“ říká MUDr. Vladimír Marek z praktické ordinace FamilyMed v Brně.

Nový trend potvrzují i pojišťovny, které evidují dvojnásobný nárůst volajících. „Počet klientů využívajících asistenční službu lékaře na telefonu každým rokem narůstá. Za první čtyři měsíce letošního roku jsme již poskytli téměř třikrát více lékařských konzultací než za stejné období v loňském roce,“ uvádí Jana Šimková ze společnosti Europ Assistance. Mezi osmnáctou a sedmou hodinou ranní potřebuje lékařskou pomoc třetina všech volajících. Odborníci lidem poradí s aktuálním zdravotním problémem, doporučí nejvhodnějšího specialistu nebo zařídí hospitalizaci, a to právě i mimo ordinační hodiny běžného lékaře.

Kompenzace za pobyt v nemocnici i nedostupný nadstandard

Lékaře na telefonu a proplacení pobytu v nemocnici mohou využívat například zákazníci energetické společnosti E.ON. „Produkt E.ON Zdraví jsem si zřídila především proto, že se vztahuje na celou rodinu. Mít lékaře na telefonu hodně pomáhá, když mám malé děti. Oceňuji také možnost vyptat se na názor dalšího odborníka, který se mnou probere postup léčby, říká Michaela Gáliková, zákaznice společnosti E.ON.

Zřízení služby E.ON Zdraví i uzavření smlouvy probíhá také po telefonu. Zákazník tak velmi rychle dostane nepřetržitý přístup k lékaři na telefonu, možnost sjednat si finanční náhradu za pobyt v nemocnici, zajistit nadstandardní pokoj nebo doprovod k lékaři. „Holčičce diagnostikovali diabetes a musela být v nemocnici déle než 9 dní. Nemocnice neměla k dispozici nadstandardní pokoj. Díky E.ON Zdraví jsme naší klientce vyplatili 15 tisíc korun jako kompenzaci za nedostupný nadstandard a pobyt s dcerou v nemocnici, popisuje Kristýna Červenková ze společnosti E.ON Energie, a. s. Počet pojistných událostí E.ON nijak neomezuje. Službu lze sjednat za 79 korun za měsíc.

 

O společnosti E.ON Energie, a. s.

Energetická společnost E.ON působí na českém trhu od roku 1998 a je významným dodavatelem energií českým zákazníkům. Aktuálně dodává elektřinu celkem 1,2 milionu zákazníků a zemním plynem zásobuje více než 230 000 zákazníků, a to převážně v jižních Čechách a na jižní Moravě.

Jako významný dodavatel elektřiny a zemního plynu cítí energetická společnost E.ON velkou odpovědnost nejen za spolehlivé dodávky energie a kvalitní služby zákazníkům, ale také za životní prostředí kolem nás. Svým zákazníkům proto přináší řadu informací a služeb, které pomáhají šetřit přírodu a snižovat jejich spotřebu energií. Více informací o těchto aktivitách je možné najít na stránkách www.ecofuture.cz, www.eonradce.czwww.eon.cz.

 

Kontakty

Iva Procházková

​PR & Media Manager LESENSKY.CZ s.r.o.

M +420 774 743 801

prochazkova@lesensky.cz

Štursova 583/49, 616 00 Brno

www.lesensky.cz

 

Vladimír Vácha

Koncernová komunikace/Corporate Communication

T +420-387 86-23 03

M +420 724 009 033

vladimir.vacha@eon.cz

www.eon.cz