AFP: Ultrajemné japonské prezervativy zaplaví OH 2020

Autor: Redakce | Zpravodaj | 1. 4. 2018

Tokio 2. dubna (ČTK/AFP) – Dva roky před olympijskými hrami jsou v Japonsku patrné horečné přípravy. Dokonce japonští výrobci prezervativů chtějí využít mimořádné příležitosti, která se jim tím naskýtá, píše agentura AFP. Již léta se statisíce prezervativů na olympijských hrách, zejména v olympijských vesničkách, rozdávají zdarma. Japonští výrobci jsou již připraveni překvapit s novinkou, která by si podle nich opravdu zasloužila medaili: ultratenkým prezervativem o tloušťce pouze 0,01 milimetru.

Kromě toho, že je tak tenký, je prezervativ vyroben z polyuretanu, látky, kterou snášejí osoby alergické na latex, z něhož se většinou prezervativy vyrábějí.

“Jen japonské firmy dnes vyrábějí prezervativy o tloušťce 0,01 až 0,02 milimetru,” tvrdí Hiroši Jamašita ze Sagami Rubber Industries. “Na tokijské hry pohlížíme jako na velmi vzácnou příležitost ukázat světu vyspělou japonskou technologii,” dodává.

Prezervativ byl v Japonsku dlouho nejrozšířenější metodou antikoncepce. Pilulky jsou v zemi k dispozici teprve od roku 1999.

Firma Sagami byla založena v roce 1934, když se její zakladatel Saku Macukawa rozhodl pomoci japonským ženám zabránit v nežádoucím početí v době, kdy zemi sužovala chudoba a nedostatek potravin.

Její produkce však na počátku tisíciletí začala klesat, zejména proto, že japonské obyvatelstvo stárne a roste počet nesezdaných osob.

Podle údajů národní federace podniků v tomto sektoru Condom Kogyokai však prodej výrobků firmy Sagami začal stoupat od roku 2013, kdy uvedla na trh svůj prezervativ o tloušťce 0,01 milimetru.

“Ve firmě jsme hodně diskutovali o tom, jestli po prezervativech o tloušťce 0,01 milimetru bude poptávka, neboť jsme již prodávali prezervativy o tloušťce 0,02 milimetru,” vzpomíná Čiaki Jamaka, který přispěl k vývoji nové antikoncepce. “Ukázalo se však, že jsou u spotřebitelů velmi oblíbené,” dodává.

“Prezervativy jsou účinným prostředkem, jak se bránit proti pohlavně přenosným chorobám, a čím jsou jemnější, tím spíše je muži používají,” vysvětluje Tmonori Hajaši, který má na starosti marketing u firmy Okamoto Industries. Ta začala prodávat své první prezervativy o tloušťce 0,01 milimetru v roce 2015. “Doufáme, že naše výrobky budou při olympijských hrách velmi žádané,” říká.

V jihokorejském Pchjongčchangu rozdali organizátoři 110.000 prezervativů, což je na zimních olympijských hrách rekordní počet. A organizační výbor tokijských her v roce 2020 nemá v úmyslu porušit tradici.

“Prezervativy budeme kromě jiného zboží rozdávat v olympijské vesničce. Zatím nebylo rozhodnuto kolik a jaké značky,” uvádí jeden z členů výboru, který si nepřeje sdělit své jméno.

Firma Sagami doufá, že využije olympijských her, a počítá s tím, že zvýší produkci díky novému závodu v Malajsii, aby uspokojila rostoucí poptávku.

Kodži Negiši nemá ve svém obchodě s prezervativy Condomania v živé tokijské čtvrti Haradžuku žádné pochybnosti o budoucím úspěchu japonských výrobků na sportovním klání, zejména u četných turistů, kteří jsou v zemi při této příležitosti očekáváni.

“Prezervativy, které jsou jemnější než ty, které jsou k dispozici mimo Japonsko, jsou velmi populární,” zdůrazňuje a konstatuje, že k němu přichází kupovat japonské výrobky mnoho zahraničních návštěvníků.

pel hej