Děti se svými rodiči cestují stále častěji, posilují se rodinné vazby a zlepšují znalosti ve škole

Autor: Redakce | Zpravodaj | 21. 9. 2015

Praha, 22. září 2015

V České republice aktuálně roste podíl rodin, které cestují se svými dětmi na zahraniční dovolenou. Tento trend podle odborníků na výchovu významně posiluje rodinné vazby. Cestování navíc pomáhá dětem i ve škole. Kromě možnosti zlepšování jazykové výbavy se zdokonalují v zeměpisných znalostech, seznamují se také se specifiky různých zemí a národů. Prodejci zájezdů či vybavení pro cesty potvrzují trend cestování s dětmi již od útlého věku.

Cestování dětí s rodiči již od útlého věku je podle odborníků soudobým fenoménem. Tento trend přímo souvisí s přirozeným vývojem společnosti, která se stále více globalizuje. „Při společném cestování se utužují rodinné vztahy, děti sdílejí zážitky a volný čas se svými rodiči. Dítě také není v okamžiku cesty rodičů takzvaně odložené a nenarušuje se intimní vztah mezi dítětem a rodičem,“ popisuje význam rodinného cestování Tomáš Čech, předseda České pedagogické společnosti a docent na Pedagogické fakultě Palackého univerzity v Olomouci. Nárůst zájmu o společné cestování rodičů s dětmi potvrzuje i poptávka prodejců zájezdů. „Zájem o rodinné dovolené za uplynulých pět let významně narostl. Trend cestování rodin s dětmi potvrzuje i zvyšující se průměrný počet osob na jednu objednávku, který letos v létě dosáhl tří cestujících na smlouvu,“ potvrdil nárůst zájmu o rodinné dovolené Michal Tůma, marketingový ředitel z cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem dovolených přes internet na českém trhu.

Cestovní kanceláře na vzniklý trend reagují a nabídku zájezdů přizpůsobují požadavkům rodin s malými dětmi. V katalozích lze běžně narazit na označení rodinná dovolená nebo baby friendly pobyt. Klienti v tomto případě očekávají možnosti zapůjčení dětských postýlek, židlí či chůviček. „Turisté při cestování s dětmi volí dovolenou s písčitou pláží, mělkým přístupem do moře a zábavními aktivitami v okolí hotelu. Klientům doporučujeme, aby volili destinace, kde délka letu je v rozmezí dvou až tří hodin. Proto je u rodin oblíbené Řecko, Chorvatsko, Itálie nebo Bulharsko,“ informoval Michal Tůma z cestovní agentury Invia.

Za nárůstem zájmu o cestování s dětmi stojí právě zjednodušení podmínek pro rodiče a zvyšující se kvalita a dostupnost dětského vybavení určeného na cesty. Bohatý výběr těchto produktů potvrzují i tuzemští výrobci dětského zboží. „Na trhu v současnosti existuje nepřeberné množství dětských autosedaček, kočárků a cestovních postýlek, které jsou vyráběny za účelem lehké manipulace a maximálního pohodlí právě při cestování, uvedl k trendu cestování s malými dětmi Lukáš Fiala ze společnosti Britax Römer, která se zaměřuje na výrobu dětských autosedaček. Kromě komfortu kladou zákazníci podle něj důraz také na bezpečnost zboží. „Lidé mají zvýšené nároky například na kvalitu dětských autosedaček. Každý druhý rodič se už zajímá, zda má autosedačka patřičný certifikát, který potvrzuje splnění všech bezpečnostních norem,“ dodal Fiala.

Odborníci navíc upozorňují, že zážitky z cestování mohou děti využít při školním vzdělávání. Seznámí se totiž se zeměpisnými a kulturními specifiky jednotlivých zemí. Zkušenosti mohou uplatnit i v hodinách cizích jazyků, při referátech nebo v rámci takzvaných projektových dnů, kdy mohou využít fotografie či jiné artefakty dovezené z cest. „Samotné cestování také formuje nové kompetence dětí, a to jak ve vztahu k samotnému cestování, jako je například seznámení se s prostředím letiště, tak též z hlediska poznání nových vztahů, životních rolí,“ uvedl k významu cestování dětí Tomáš Čech z České pedagogické společnosti. „Při cestování s dětmi je však dobré zvážit otázku, zda je dítě vždy schopno všechny podněty dostatečně zpracovat a zda není zvolené cestování na vyvíjející se dětský organismus náročné,“ doplnil Čech.

 


O České pedagogické společnosti

Česká pedagogická společnost je vědeckou společností sdružující vědecké pracovníky, učitele a jiné osoby s profesionálním zájmem o pedagogiku a disciplíny hraniční a příbuzné. Je členem Rady vědeckých společností při AV ČR.

Společnost vydává časopis Pedagogická orientace, zaměřený na aktuální problémy pedagogické teorie a praxe, školské politiky a přípravy budoucích učitelů. Pedagogická společnost také pořádá konference zabývající se aktuálními tématy výchovy a vzdělávání v naší zemi.


O společnosti Invia.cz, a.s.

Společnost Invia.cz, a.s., je největší internetová cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 1 000 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Novinkou je akce Chytrá záloha 500 Kč, díky které si mohou klienti zakoupit jakýkoliv First Minute zájezd za nejnižší zálohu 500 Kč. Díky těmto službám zajistila Invia svým klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu.

 

Společnost Invia mohou klienti nalézt na internetu. Webové stránky www.invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. Cestovní agentura je pro zákazníky rovněž dostupná ve více než 90 kamenných klientských centrech ve městech po celém území České republiky. Invia již má své zastoupení na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

 

Kvalitní servis společnost svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a moderního brněnského call centra s vysoce kvalifikovanými prodejci.


O společnosti Britax Römer

Britax je celosvětový lídr a inovátor v oblasti přepravy dětí, odhodlaný co nejvíce zjednodušit a zabezpečit nejen společné rodinné cestování, ale i celou cestu rodičovstvím. Nabízí kompletní řadu prémiových dětských sedaček, kočárků, nosítek a doplňků, které vyžaduje životní styl každé moderní rodiny. Misí společnosti Britax je inspirovat rodiny k tomu, aby cestovaly svobodněji, stylově a jisté si svou bezpečností.

Společnost Britax byla založena v Británii v roce 1938 a původně se zaměřovala na vývoj bezpečnostních prvků, například pásů pro dospělé. V šedesátých letech firma představila první dětskou autosedačku. V roce 1978 se spojila s renomovanou německou společností Römer zaměřující se na bezpečnost automobilů. Z nedávné historie pak stojí za zmínku skoupení společnosti BOB, která je známá velmi populárními outdoorovými dětským kočárky, a v roce 2013 společnosti BRIO zaměřující se na sportovní kočárky i na bezpečnost v autech. Britax má v současnosti pobočky ve dvanácti zemích, pohybuje se na téměř všech světových trzích a zaměstnává více než tisíc lidí.

 

Kontakt

Markéta Kohoutková

Media Director

 

LESENSKY.CZ s.r.o.

mobil.: +420 773 049 494

e-mail: kohoutkova@lesensky.cz

Navrátilova 224/1, 616 00 Brno

lesensky.cz