Fakultní nemocnice Plzeň modernizovala všechny 4 vjezdy do areálů

Autor: eliska | Zpravodaj | 26. 8. 2018

Plzeň 27. srpna (ČTK) – Fakultní nemocnice v Plzni, jedno z největších zdravotnických zařízení v ČR, zmodernizovala všechny čtyři vjezdy do svých tří areálů. V největší části na Lochotíně navíc upravila režim venkovního asfaltového parkoviště, které bude jen pro pacienty a návštěvníky. ČTK to řekl ředitel Václav Šimánek.

Ve středu zprovozní nemocnice nový parkovací systém. „Týká se všech vjezdů i zrekonstruovaného parkoviště na Lochotíně před vchodem F,“ řekla mluvčí nemocnice Gabriela Levorová.

Nemocnice od září zrekonstruovala všechny vjezdy za 30 milionů Kč. Poslední byl lochotínský horní, předtím to byly spodní lochotínský, do bývalé vojenské nemocnice a v borské části. „Návštěvník si při vjezdu odebere parkovací lístek, který musí před odjezdem uhradit u pokladen v areálu,“ řekla mluvčí. To má eliminovat kolize a zácpy u vrátnic. Sazba deset korun na hodinu od 06:00 do 18:00, platná už několik let, zůstává nezměněna. Za méně než 60 minut se neplatí nic.

Nemocnice nyní zpoplatnila i venkovní parkoviště s 240 místy. Čtyři hodiny jsou zdarma. „Do čtyř hodin je každý pacient vyšetřený a pátá a šestá hodina bude za 30 korun, další za 60 korun,“ uvedl ředitel. Parkoviště chce nemocnice uvolnit pro pacienty, imobilní lidi a matky s dětmi. „Zaměstnanci mají parkovací dům i možnost parkovat po areálu,“ řekl. V nabídce míst bez zpoplatnění zůstává sousedící zpevněná provizorní plocha. Celkem je na Lochotíně asi 1300 míst, což by mělo stačit.

V lochotínském areálu, který byl dříve trvale zcela zaplněný auty, už se teď najdou volná parkovací místa. Hodně je to dáno parkovacím domem se 400 místy, otevřeném loni v září.

Rozšířené tříproudé vjezdy mají pruhy pro zajíždění a výjezd a nový prostřední pruh pro rychlou záchrannou službu, policii a zásobování. Je tam i nový kamerový systém, který přečte každou značku. Pokud jde o zaměstnance nebo o služební vozidlo nemocnice, tak se automaticky zvedne závora. Na každém vjezdu se tak ušetří jeden vrátný. Zůstane tam pouze jeden koordinátor.

Václav Prokš kš