Péče o tkaniny s pozitivním ekologickým dopadem. Lenor a Lenor Unstoppables nyní v obalech z částečně recyklovaných materiálů

Autor: Redakce | Zpravodaj | 17. 1. 2019

Praha, 18.1.2019 (P&G)

V době všudypřítomného využívání plastů mohou mít řešení na jejich recyklaci zásadní dopad na budoucí stav životního prostředí. Společnost P&G podporuje koncept cirkulární ekonomiky a v rámci těchto snah jsou nyní na českém trhu dostupné výrobky Lenor a Lenor Unstoppables v obalech, které obsahují 50 % recyklovaných materiálů. Tento příklad představuje jeden z mnoha způsobů, jak firma naplňuje svou strategii udržitelného rozvoje. Plánuje, že do roku 2030 budou obaly všech výrobků P&G recyklovatelné.

              

Podle údajů Evropské komise vyprodukují Evropané každý rok více než 25 milionů tun plastového odpadu, přičemž 59 % z tohoto množství připadá na obalové materiály. To znamená, že firmy hrají v této problematice důležitou roli – jejich opatření a programy mají obrovský dopad i dosah, a mohou tak inspirovat spotřebitele a umožnit jim, aby změnili své návyky a pomohli chránit životní prostřední.

Společnost Procter & Gamble jakožto jeden z největších světových výrobců spotřebního zboží, do jehož portfolia patří značky Ariel, Pantene, Pampers, Head & Shoulders, Lenor, Jar, Gillette a mnoho dalších, zintenzivňuje své úsilí o pozitivní dopad na životní prostředí. Mezi hlavní cíle aktualizované rozvojové strategie společnosti P&G nazvané „Ambice 2030“ patří podpora řešení založených na zásadách cirkulární ekonomiky. Společnost se zaměřila především na opatření související se zpracováním plastového odpadu.

V rámci svého závazku využívá společnost P&G ve svém výrobním procesu stále více recyklovaných, tzv. PCR plastů (umělá pryskyřice z odpadových plastů). Obaly výrobků Lenor včetně nových perliček Unstoppables nyní obsahují 50 % takových recyklovaných plastů. Nejenže tak obaly výrobků Lenor obsahující PCR plasty snižují uhlíkovou stopu, ale zároveň umožňují spotřebitelům nakupovat udržitelněji, a naplňovat tak ideál udržitelné spotřeby.

Jen v roce 2018 využila společnost P&G ve svých výrobcích 38 000 tun recyklovaného plastového odpadu, což odpovídá 230 milionům lahví od výrobků značek jako Lenor nebo Ariel. Pokud bychom toto množství lahví postavili vedle sebe, dosahovala by jejich řada ze severního pólu až na jižní pól. V rámci svého závazku plánuje společnost P&G zdvojnásobit využití recyklovaných materiálů v plastových obalech svých výrobků a do roku 2020 pak navýšit množství využitého recyklátu na 52 000 tun. I díky těmto novým opatřením se společnost přibližuje k naplnění svého cíle, tj. aby 100 % obalů výrobků od společnosti P&G bylo recyklovatelných nebo opětovně použitelných.

Obaly výrobků Lenor jsou pouze jedním z mnoha příkladů, jak se společnost P&G snaží snižovat produkci plastů a usilovat o realizaci cirkulární ekonomiky. V současné době se může 86 % obalů jejích výrobků dále zpracovávat.

Pokud se chcete dozvědět podrobnější informace o opatřeních společnosti P&G v rámci udržitelného rozvoje, přečtěte si zprávu Citizenship Report publikovanou firmou v listopadu. Najdete ji na webové stránce www.pg.com.