Poctivé jídlo, kvalita služeb a platba kartou: Co určuje dobrou restauraci?

Autor: Redakce | Zpravodaj | 28. 3. 2016

Praha, 29. března 2016

Začátkem března přibyl na michelinský seznam nejlepších restaurací v Evropě již třetí český zástupce. Michelinská hvězda však nemusí být jediným důkazem kvality gastroprovozu. Pro návštěvu podniku mohou rozhodnout další parametry, jako je typ pokrmů, kvalita servisu, akceptace stravenek nebo možnost platit kartou, která ovšem ani dnes není u českých restaurací samozřejmostí.

Do kvality restaurací se promítá i trend zdravého stravování

Vizitkou kvalitní restaurace je především stálá klientela. Na dnešní podniky jsou však kladeny stále přísnější požadavky, protože podle mnohých odborníků na gastronomii si lidé začali více vybírat, preferují kvalitu před kvantitou a z návštěvy restaurace očekávají komplexní zážitek. Na kvalitu restaurací tlačí také rostoucí konkurence na trhu, v České republice jich totiž dnes funguje zhruba 50 tisíc. Pro hosty je tak podle průzkumu Ministerstva pro místní rozvoj atraktivní nejen nabídka jídelního lístku, ale též kvalita surovin, odpovídající cena, vzhled interiéru, kompetentnost personálu, nabídka služeb či celková atmosféra podniku. Jedním z primárních požadavků zákazníků, které očekávají od restaurace, již chtějí navštívit, stále zůstává prvotřídní kvalita pokrmů. Nezáleží přitom, zda se podnik zaměřuje na specializovanou mezinárodní kuchyni nebo tradiční české speciality, anebo zda se jedná o gurmánský podnik či restauraci nižší cenové kategorie. Kvalitní a poctivé jídlo definuje řada faktorů, mezi jinými čerstvost surovin, ověřený dodavatel či splnění hygienických norem při uskladňování a manipulaci se surovinami. Do života restaurací zasáhly rovněž trendy zdravé výživy, které se v posledních letech staly světovým fenoménem a které formují aktuální nabídku menu.

Platba kartou zvyšuje úroveň služeb

O tom, zda se jedná o kvalitní restauraci, hovoří také úroveň jejích služeb. Podle Ministerstva pro místní rozvoj hraje v této oblasti důležitou roli například doba čekání na objednávku, pitná voda zdarma, schopnost personálu poradit s výběrem vín, jeho rychlost a pohotovost, možnost rezervace stolu prostřednictvím webových stránek či online formuláře, vyhrazení kuřáckého a nekuřáckého prostoru, letní zahrádka nebo možnost bezplatného připojení k  WiFi. Lidé též očekávají správnost vyúčtování, rychlost placení a možnost úhrady platební kartou nebo stravenkami. Většina hostů přitom stále preferuje platbu účtu v hotovosti, kartou platí pravidelně jen čtvrtina lidí. Vyplývá to z průzkumu provozovatele bankovních kartových systémů MasterCard. Bezhotovostní platba tak zatím není v tuzemsku samozřejmostí, především v menších podnicích. Pozici platebních karet však dnes posilují stravenkové karty. „Novým trendem jsou elektronické stravenkové předplacené karty, které postupně nahrazují tradiční papírové kupony. Díky nim zákazník snadno zaplatí útratu přesnou částkou, aniž by s sebou musel nosit papírové stravenky či řešit vrácení peněz. Pouze u Ticket Restaurant® Card navíc platba přes terminál míří přímo na účet restaurace a není třeba nic fakturovat. V Česku již dnes platí oběd několik tisíc držitelů předplacených karet a zájem dále roste,“ uvádí Pavel Kusý, marketingový ředitel společnosti Edenred, která provozuje systém stravenkových karet Ticket Restaurant® ve spolupráci s MasterCard.

Kvalitu restaurace garantují certifikáty i recenze hostů

To, že restaurace splňuje důležité parametry záruky kvality, prověřují rovněž certifikace, na jejichž základě se zákazník může orientovat. Jednou z nich je Czech Specials, partnerský projekt agentury CzechTourism, Asociace hotelů a restaurací a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky. Tato certifikační značka zaručuje, že hosté v dané restauraci obdrží tradiční české pokrmy v odpovídající kvalitě a poctivém zpracování. V současnosti náleží ocenění již 346 českým podnikům. Doporučení na kvalitní restaurace mohou zákazníci nalézt také na specializovaných internetových serverech či v řadě mobilních aplikací, které jsou postaveny na hodnocení a recenzích samotných zákazníků. Jedná se například o populární Maurerův výběr Grand-restaurant, Lunchtime.cz, Scuk.cz, Restu.cz anebo mezinárodní Tripadvisor.com. Restaurace nabízející pokrmy podle měřítka vyváženého stravování a zdravého životního stylu doporučuje též mezinárodní projekt FOOD společnosti Edenred, provozovatele systému stravenkových karet Ticket Restaurant®. „Cílem projektu je vytvořit síť restaurací, které vaří kvalitní a nutričně vyvážené pokrmy a obědy během pracovního dne. V projektu nabízíme možnost našim 500 tisícům strávníků v ČR nominovat restaurace na základě jejich osobní zkušenosti. Nominace prověřujeme a následně restaurace zařazujeme do sítě FOOD,“ uvádí Pavel Kusý, marketingový ředitel společnosti Edenred. Pro náročnější klientelu může být směrodatné také zmíněné prestižní mezinárodní hodnocení v Průvodci Michelin, který recenzuje a uděluje hvězdy nejlepším restauracím po celém světě. Ačkoliv se michelinské podniky nacházejí především v Západní Evropě a USA, tři z nich jsou v současné době zastoupeny i v České republice, konkrétně v Praze.

 


O společnosti Edenred

Edenred, vydavatel stravenek Ticket Restaurant® , je světovou jedničkou v oblasti předplacených korporátních služeb, navrhuje a dodává řešení, která zlepšují efektivitu organizací a posilují kupní sílu jednotlivců. Tato řešení umožňují společnostem účelně a efektivně spravovat:

  • Zaměstnanecké výhody (Ticket Restaurant, Ticket Benefits, Ticket Junior, Ticket Alimentation, Ticket CESU a další)

  • Řízení firemních nákladů (Ticket Čistý, Ticket Profi Card, Ticket Car, Ticket Clean Way, Repom atd.)

  • Incentivní a odměňovací programy (Ticket Compliments, Ticket Kadéos atd.)

Skupina také spolupracuje s veřejnými institucemi při řízení jejich sociálních programů (Ticket Service).

Akcie společnosti jsou kotovány na burze NYSE Euronext Paris. Edenred působí ve 42 zemích světa s více než 6 000 zaměstnanci, má téměř 660 000 klientů z firemního a veřejného sektoru, 1,4 miliónu smluvních partnerů a 41 milionů příjemců. V roce 2014 činil celkový objem emise 17,7 mld. €, z čehož téměř 60 % bylo generováno na rozvíjejících se trzích.

Značka Ticket Restaurant® a všechny ostatní obchodní názvy programů a služeb Edenred jsou registrované ochranné známky společnosti Edenred SA.

 

Kontakt

Karolína Křenková

PR & Media Manager

 

LESENSKY.CZ s.r.o.

mobil.: +420 608 354 419

e-mail: krenkova@lesensky.cz

Navrátilova 224/1, 616 00 Brno

www.lesensky.cz |Facebook|Linkedin