Senioři si nejčastěji nevědí rady s opravami v domácnosti. Problémy řeší především ženy

Autor: Redakce | Zpravodaj | 28. 8. 2016

Brno, 29. srpna

Senioři nejčastěji potřebují pomoci s opravami v domácnosti, vyplývá to z údajů společnosti Senior Safe. Celkem 43 % seniorů, kteří volají na asistenční službu, poptávají služby řemeslníků nebo opravářů. Zájem je ale i o právní poradenství. S prosbou o pomoc se na linku nejčastěji obrací ženy, jejichž průměrný věk je 75 let.

Téměř polovina seniorů z Jihomoravského kraje, kteří se obrátili na asistenční službu Senior Safe, letos využila odbornou výpomoc v domácnosti. Největší zájem je o služby řemeslníků, které poptává 13 % volajících, 12 % má potom zájem o služby hodinového manžela. Senioři ale často využívají také služeb opravářů. „I pro mladšího člověka je obtížné najít kvalitního opraváře. Senior je v případě, že se mu porouchá pračka nebo ucpe odpad ještě ve složitější situaci. Pokud nemá možnost obrátit se na někoho z rodiny, požaduje proto služby zkušeného řemeslníka,“ vysvětlil Tomáš Kunc ze společnosti Senior Safe a dodal, že díky hodnocení služeb, které senioři zpětně provádějí, je společnost schopná roztřídit kvalitní firmy od těch nekvalitních a zprostředkovat seniorům osvědčenou službu. Poptávka je ale také po drobných úkonech a opravách, 10 % seniorů má zájem o úklidové služby.

Senioři však mají zájem také o odborné právní poradenství. 22 % z nich se dožaduje konzultace s právníkem nebo zprostředkování kontaktu. Nejčastěji přitom řeší problémy týkající se dědictví a vypořádání majetku v rodině. Poradit ale potřebují také v oblasti reklamace zboží a služeb nebo ohledně půjček.

Odborné poradenství v oblasti optimalizace energií či finančních služeb pak využije jen zhruba 10 % volajících. Stejný podíl volajících má zájem o zprostředkování informací. „I když v dnešní době i starší lidé ovládají počítače, ne každý senior si umí při vyhledávání informací poradit. Poměrně velký zájem je tak například o informace z jízdních řádů nebo zprostředkování různých kontaktů,“ dodal Tomáš Kunc ze společnosti Senior Safe, která působí v Jihomoravském kraji. Nejčastějšími zákazníky telefonické linky pak dle statistik ženy, ty tvoří 78 % volajících.

 

 

O společnosti Senior Safe

Telefonická asistenční služba Senior Safe je svým zaměřením unikátní. Společnost založili mladí lidé nespokojení s prostředím a současnou situací seniorů v České republice s cílem přinést občanům starším padesáti let, kteří jsou často terčem násilí, podvodů a nekalých praktik obchodníků, bezpečnost, kvalitní služby, jednoduchost, pohodlí a dostatek informací. Každý člen společnosti Senior Safe obdrží informační brožurku a kartu, díky které může v případě potřeby využít služby asistenční linky. Operátor na lince ihned vyhodnotí požadavky volajícího a následně seniorovi poradí, vyhledá potřebné informace nebo zprostředkuje dodavatele konkrétní služby. Společnost, která je držitelem ochranné známky, v současné době spolupracuje s osvědčenými dodavateli z různých oborů. Seniorům se snaží zprostředkovat seriózní a slušné jednání řemeslníků i odborné právní či finanční poradenství.

Kontakt

Tomáš Kunc
Senior Safe
Tel: 739 666 501
E-mail: press@seniorsafe.cz
Web