Do očkovací kampaně se zapojují influenceři a spolky, vystupňuje se…
Od středy se mohou nechat očkovat lidé nad 30 let. Protože kampaň potřebuje oslovovat stále mladší ročníky, dohodli se autoři kampaně na spolupráci s populárními osobnostmi, které jsou důvěryhodné pro různé cílové skupiny. Kampaň bez nároku na honorář už podpořili například herečka a výtvarnice Ester Geislerová, herec a moderátor Aleš Háma, zpěvačka Victoria Velvet, moderátor Libor Bouček, zpěvák Adam Mišík, herečka Iva Pazderková nebo youtubeři Adam Lysek a Lukáš Fritscher.
S ústupem epidemie a menším strachem lidí z nákazy covidem se kampaň podle autorů zaměří více na výhody vakcinace, tedy na to, že očkovaní lidé nemusí pravidelně podstupovat testy a je pro ně výrazně jednodušší například cestovat.
Iniciativa oslovila také přes 50 národnostních, náboženských a dalších komunit. Například Dům národnostních menšin připraví překlady materiálů kampaně pro nejpočetnější menšiny žijící v Česku. Zapojí se také některá zájmová sdružení, spolupráci už podle iniciativy potvrdily organizace Orel, Junák – český skaut a Českomoravská myslivecká jednota.
Iniciativa nabízí koncept a podklady zdarma komukoliv, kdo má zájem. Podklady jsou na webu komunikacepomaha.cz. Už dříve kampaň pro svoji potřeby využil Jihomoravský kraj, připravuje se také v Pardubickém, Ústeckém a Jihočeském kraji. Zapojily se i firmy Mondelez, Komerční banka či Třinecké železárny.
Kampaň odstartovala 12. dubna. V uplynulém měsíci odvysílala asi 700 spotů v TV Nova a Prima a podle iniciativy oslovila asi šest milionů lidí. Od května běží i v České televizi, kde je také verze pro lidi se sluchovým postižením. On-line část oslovila v dubnu 2,23 milionu uživatelů, v tištěných médiích asi 5,4 milionu lidí, uvedla iniciativa. V rozhlasové části se za první dva týdny odvysílalo 750 spotů a v květnu se rozšířily i na stanice Českého rozhlasu. V květnu se podle autorů síla kampaně zdvojnásobila.
Cílem národní kampaně postavené na sloganu Udělejme tečku za koronavirem je, aby se k očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé populace. Úřad vlády zaplatil za návrh kampaně vytvořený iniciativou Cesta ven 4,2 milionu korun bez DPH, ministerstvo zdravotnictví nakoupí prostor v médiích až za 50 milionů korun. Nákup pro něj zajišťuje agentura Remmark.