Více než tři čtvrtiny rodičů pořizují autosedačku před narozením dítěte, výběru však věnují málo času i peněz

Autor: Redakce | Zpravodaj | 9. 8. 2015

Bezmála 76 % evropských rodičů nakupuje první autosedačku ve správnou dobu, a to před narozením dítěte. Vyplývá to z Celoevropské studie o přístupu rodičů k bezpečnosti dětí při přepravě, kterou zpracovala společnost Britax Römer. Podle ní jsou v tomto ohledu nejzodpovědnější rodiče z Velké Británie, z nichž pořizuje autosedačku před narozením dítěte celých 84 %, z toho 17 % již v prvním trimestru.

Podle celoevropské studie o přístupu rodičů k bezpečnosti dětí při přepravě první autosedačku pro své dítě s dostatečným předstihem zajišťuje také většina Němců, kteří ji obstarávají ve 2. trimestru. Ve 3. trimestru si autosedačku pořizují rodiče z Francie, Švédska a Španělska. Necelá čtvrtina rodičů naopak nákup autosedačky odkládá do doby po narození dítěte. Například v Polsku s pořízením autosedačky váhá až 48 % rodičů. Více než polovině polských novorozenců tak hrozí riziko úrazu při prvních cestách autem.

Ačkoliv většina rodičů nakupuje autosedačku s předstihem, jejímu výběru věnují relativně málo času i peněz. Téměř pětina evropských rodičů utratí za nákup autosedačky méně než 1 920 Kč. V Polsku se to týká až 36 % rodičů. Oproti tomu ve Španělsku si v této hodnotě pořídilo autosedačku pouze 5 % rodičů.

Ze studie rovněž vyplývá, že každý pátý rodič nad výběrem vhodné autosedačky strávil méně než hodinu času, ve Švédsku se mu dokonce 16 % rodičů nevěnovalo vůbec. Nejzodpovědnější jsou v tomto směru rodiče ve Španělsku. Až 20 % z nich se o autosedačce rozhoduje nejméně měsíc a 15 % dokonce po dobu celých devíti měsíců těhotenství. Při výběru autosedačky se pak téměř polovina evropských rodičů řídí podle značky, vzhledu a kompatibility s podvozkem kočárku. Z toho vyplývá, že bezpečnost a kompatibilita s autem stojí až na druhém místě.

Nákup autosedačky je vždy potřeba pečlivě promyslet. Je nezbytné vzít v úvahu nespočet faktorů, od evropských norem až po kompatibilitu s vozidlem. Je zarážející, že téměř pětina evropských rodičů věnuje více času výběru telefonu nebo tabletu než nákupu první autosedačky pro své dítě, komentoval výsledné statistiky Paul Gustavsson, výkonný ředitel společnosti Britax Römer, která nabízí také kompletní řadu dětských autosedaček.

 

Výsledky průzkumu společnosti Britax Römer:

Kdy jste kupovali první autosedačku pro své dítě?

1. trimestr

17 % rodičů ve Velké Británii

2. trimestr

většina rodičů v Německu

3. trimestr

rodiče z Francie, Švédska, Španělska

po narození dítěte            

48 % rodičů v Polsku

 

 

 

Téměř pětina evropských rodičů utratila za první autosedačku méně než 1 920 Kč.

32 % evropských rodičů utratí více peněz za druhou autosedačku než za první.

Téměř třetina evropských rodičů utratí více než 19 200 Kč za kočárek.

Téměř polovina rodičů se při nákupu autosedačky řídí nákupem kočárku.

Pouze španělští rodiče utrácejí více peněz za kočárek a autosedačku než za jejich osobní mobilní zařízení.

Jen 15 % rodičů hledá vhodnou autosedačku více než jeden den.

 

 

 


O společnosti Britax Römer

Britax je celosvětový lídr a inovátor v oblasti přepravy dětí, odhodlaný co nejvíce zjednodušit a zabezpečit nejen společné rodinné cestování, ale i celou cestu rodičovstvím. Nabízí kompletní řadu prémiových dětských sedaček, kočárků, nosítek a doplňků, které vyžaduje životní styl každé moderní rodiny. Misí společnosti Britax je inspirovat rodiny k tomu, aby cestovaly svobodněji, stylově a jisté si svou bezpečností.

Společnost Britax byla založena v Británii v roce 1938 a původně se zaměřovala na vývoj bezpečnostních prvků, například pásů pro dospělé. V šedesátých letech firma představila první dětskou autosedačku. V roce 1978 se spojila s renomovanou německou společností Römer zaměřující se na bezpečnost automobilů. Z nedávné historie pak stojí za zmínku skoupení společnosti BOB, která je známá velmi populárními outdoorovými dětským kočárky, a v roce 2013 společnosti BRIO zaměřující se na sportovní kočárky i na bezpečnost v autech. Britax má v současnosti pobočky ve dvanácti zemích, pohybuje se na téměř všech světových trzích a zaměstnává více než tisíc lidí.

 

Kontakt

Markéta Kohoutková
Media Director

LESENSKY.CZ s.r.o.
mobil.: +420 773 049 494
e-mail: kohoutkova@lesensky.cz
Navrátilova 224/1, 616 00 Brno
www.lesensky.cz